Uwaga na oszustów, którzy uzyskują dostęp do komunikatorów internetowych na portalach społecznościowych i za ich pośrednictwem
wysyłają do znajomych właściciela konta wiadomość o potrzebie pilnej pożyczki.
Schemat działania oszustów w tym przypadku jest zawsze podobny. Kontaktują się z osobą pokrzywdzoną za pośrednictwem komunikatorów i proszą o przekazanie kodu BLIK na zakupy. Najczęściej tłumaczą się potrzebą pilnego zakupu, brakiem środków na ich kontach.
Nieświadoma osoba przekazuje taki kod BLIK, a następnie potwierdza wypłatę np. w bankomacie lub dokonanie płatności i w ten sposób niestety traci pieniądze.
Mówi Anna Jaworska-Wojnicz, rzecznik KMP w Kaliszu.
Gdy otrzymamy od znajomego wiadomość z prośbą o pożyczkę, należy to dokładnie sprawdzić.
Bądźmy czujni! Nie dajmy się oszukać! Jeżeli ktoś ze znajomych napisze do nas z prośbą o pożyczkę, to nie działajmy pochopnie. Najlepiej natychmiast zadzwońmy do takiej osoby, zapytajmy, czy faktycznie potrzebuje pieniędzy i czy to ona do nas pisała.
Nie wysyłajmy od razu pieniędzy.
Dodaje Anna Jaworska-Wojnicz.
O każdej próbie oszustwa, nawet tej nieudanej, warto również powiadomić Policję. Policjanci przypominają także, by pod żadnym pozorem nie podawać haseł, kodów dostępu osobom, które nie są do tego upoważnione.