Uczniowie na Erasmusie w Hiszpanii

i

Autor: SP 12 Uczniowie na Erasmusie w Hiszpanii

Uczniowie z Elbląga byli na Erasmusie. Częstowali gospodarzy elbląskimi krówkami

2020-03-03 12:47

Pod koniec lutego w Hiszpanii w Moja Olerdola (pobliże Barcelony) w Escola Circell odbyła się kolejna wizyta młodzieży z SP 12 w Elblągu i ze szkół partnerskich z Cypru oraz Włoch w ramach międzynarodowego projektu „I am my life hero”(Jestem bohaterem mojego życia). Tym razem tematem wiodącym spotkania była praca w zespole. Współpraca między szkołami trwa już drugi rok i powoli zbliża się do końca.

Żeby zrozumieć sens pracy w grupie, dzielenie się poglądami i doświadczeniami uczniowie stawiali czoła najrozmaitszym wyzwaniom. W Domu Kultury w Moja Olerdola układali puzle obrazujące logo projektu, a także śpiewali znane angielskie piosenki. W studio radiowym szkoły gospodarzy Escola Circell wystąpili w audycji mówiąc o zaletach pracy zespołowej w każdej ze szkół partnerskich. Opisywali też lokalne przedsięwzięcia na rzecz ochrony środowiska.

Za kolejną atrakcję dla młodzieży należy uznać zwiedzanie muzeum najsławniejszego katalońskiego muzyka Pablo Casals. Nie da się też zapomnieć o koncercie w centrum kultury Temporada. Był to doskonały przykład pracy zespołowej społeczności szkolnej. A jeśli dodać do tego widoki śródziemnomorskiego wybrzeża i wspólną kąpiel w morzu? ….

Wszystko to sprzyjało wyjątkowej integracji młodzieży, co zaowocowało budową human tower (wieży z ludzi) podczas wizyty w Museum Castellers de Vilafranca. Ponadto rozpoczynający się karnawał był okazją do wspólnego świętowania i pracy zespołowej.

Małgorzata Ściślak (opiekun grupy, współkoordynator projektu): Uczniowie przygotowali występ taneczny, który został zaprezentowany lokalnej społeczności, a na jego zakończenie wszyscy delektowali się hiszpańskimi przysmakami. My częstowaliśmy elbląskimi krówkami, które podbiły hiszpańskie podniebienia.

Zadanie „Team Hero Week” (tydzień bohatera zespołu) zostało zakończone pracą nad mapą Europy, nad pojęciem „drużyna” i opisaniem tego w językach partnerskich szkół.