Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł

2021-03-17 13:44
Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł
Autor: pixabay Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł

Mieszkaniec Bielska Podlaskiego chciał zainwestować na rynku kryptowalut. Zainstalował program podany przez przestępców i w ten sposób udostępnił im dane do konta. Oszuści, wykorzystując tę wiedzę, wypłacili z jego konta 64 tysiące złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, działając w ten sposób oszukali 57-letniego bielszczanina.

Jak ustalili policjanci, mężczyzna chciał zainwestować pieniądze na rynku kryptowalut. Znalazł w Internecie ofertę i zalogował się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nim konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową bielszczanin zainstalował na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia "AnyDesk”.

57-latek, postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, zalogował się do swojego konta bankowego. W ten sposób mężczyzna dał przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane wypłacili z jego konta 64 tysiące złotych.

Oddała oszustom 30 tyś. zł, które syn odkładał na mieszkanie

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

  • Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • Zachowaj szczególną ostrożność przy superatrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
  • Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE