Łomża. Zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Straciła 18 tys. zł

i

Autor: pixabay.com Łomża. Zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Straciła 18 tys. zł

Łomża. Zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Straciła 18 tys. zł

2022-01-26 13:10

Ofiarą oszustwa padła mieszkanka Łomży, która na polecenie mężczyzny podającego się za pracownika banku zainstalowała na telefonie aplikację do zdalnej obsługi. W ten sposób straciła 18 tys. zł.

Do przestępstwa doszło we wtorek (25 stycznia). 25-letnia mieszkanka miasta Łomża otrzymała telefon od nieznajomego mężczyzny, który podawał się za pracownika banku. Poinformował on, że niedawno miała miejsce próba włamania na jej konta bankowe. Oszust zaproponował swoją pomoc, polecił kobiecie, aby w celu zabezpieczenia swoich pieniędzy, wykonywała jego wszystkie polecenia.

Czytaj także: Kierowca ciężarówki dostał 5 tys. złotych mandatu. Zobacz, za co! [NAGRANIE]

25-latka najpierw zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie uruchomiła ją i zalogowała się do bankowości elektronicznej. Po chwili mężczyzna poprosił kobietę o wygenerowanie kodu BLIK i wpisanie go to nowej aplikacji.

Oszust był na tyle bezczelny, że po wszystkich powyższych czynnościach zaproponował 25-latce, aby ta spokojnie napiła się wina i czekała na kolejny telefon z dalszymi instrukcjami. Kiedy kobieta po rozmowie ze swoją matką, która ostrzegła ją, że to mógł być oszust, sprawdziła swoje konto, jej oszczędności już nie było.

W ten sposób 25-latka straciła 18 tys. zł.

Podlaskie. Wyprzedzał tirem w niedozwolonym miejscu. Dostał mandat w wysokości 5 tys. zł

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]