Nowe połączenie między Bielskiem-Białą a Mysłowicami
Pracę przy budowie tego fragmentu S1 zostały podzielone na cztery odrębne zadania. Obecnie w fazie budowy znajduje się już trasa między Dankowicami i Bielsko-Białą, a także Oświęcimiem i Dankowicami. Na ten moment w fazie projektowania znajdują się odcinki Mysłowice-Bieruń i Bieruń-Oświęcim.
Odcinek S1 Dankowice - Suchy Potok w Bielsko-Biała to 12-kilometrowa trasa realizowana przez konsorcjum firm Mirbud oraz Kobylarnia. Wartość kontraktu to ponad 586,7 mln zł. Wykonawca buduje m.in. dwujezdniową drogę ekspresową (po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas w każdym kierunku) oraz dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok. Zadanie obejmuje budowę dróg towarzyszących drodze ekspresowej oraz obsługujących tereny przyległe. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy. Zakończenie prac na tym fragmencie S1 przewidziane jest na listopad 2023 roku. Aktualne postępy budowy możecie zobaczyć w naszej galerii.
Odcinek S1 Oświęcim – Dankowice o długości 15,2 km wykonuje konsorcjum firm PORR i Mota-Engil. Wartość umowy na projekt i budowę tej trasy to 989,7 mln zł. W ramach zadania wykonawca buduje m.in. dwujezdniową drogę ekspresową (po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas w każdym kierunku) oraz trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze. Powstaną także drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy. Zakończenie tej części inwestycji zapowiadane jest na sierpień 2023 roku.
Według informacji udostępnionych przez GDDKiA odcinek S1 prowadzący z Mysłowic do Bielska-Białej ma zostać w całości ukończony w październiku 2025 roku.